مفیدترین پستها به نظر کاربران در این تاپیک را در اینجا ببینید!

+ پاسخ به مبحث
صفحه 16 از 21 نخستنخست ... 61415161718 ... آخرآخر
نمایش نتایج 151 تا 160 از 210

مبحث: سوال یه بچه شیعه که هیچی از سنیت نمی دونه!

  1. #151
    كاربر وارد گيگاپارس
    1,923 امتیاز ، سطح 10
    19% کامل شده  امتیاز لازم برای سطع بعدی 327
    0% فعالیت
    دستاورد ها:
    1 year registered1000 Experience Points

    تاريخ عضويت
    Jun 2011
    محل سکونت
    زیرآسمانی آبی
    پست
    155
    گيپا
    10,766
    پس انداز
    0
    امتیاز
    1,923
    سطح
    10
    تشكرها
    20
    34 بار در 32 پست از اين كاربر تشكر شده


    به نظر شما این پست مفید است؟ بله | خیر

    پیش فرض

    آگهی تبلیغات (برای حمایت از گیگاپارس)
    سلام دوست من.بنده یک مسلمانم میتونی سوالاتت رو از من بپرسی این هم ایمیلمdarsayeyequran@yahoo.com

  2. #152
    كاربر وارد گيگاپارس
    1,923 امتیاز ، سطح 10
    19% کامل شده  امتیاز لازم برای سطع بعدی 327
    0% فعالیت
    دستاورد ها:
    1 year registered1000 Experience Points

    تاريخ عضويت
    Jun 2011
    محل سکونت
    زیرآسمانی آبی
    پست
    155
    گيپا
    10,766
    پس انداز
    0
    امتیاز
    1,923
    سطح
    10
    تشكرها
    20
    34 بار در 32 پست از اين كاربر تشكر شده


    به نظر شما این پست مفید است؟ بله | خیر

    پیش فرض

    سوالاتتون ررو بپرسید اگه خواستید ایمیل دادم

  3. #153
    كاربر وارد گيگاپارس
    1,923 امتیاز ، سطح 10
    19% کامل شده  امتیاز لازم برای سطع بعدی 327
    0% فعالیت
    دستاورد ها:
    1 year registered1000 Experience Points

    تاريخ عضويت
    Jun 2011
    محل سکونت
    زیرآسمانی آبی
    پست
    155
    گيپا
    10,766
    پس انداز
    0
    امتیاز
    1,923
    سطح
    10
    تشكرها
    20
    34 بار در 32 پست از اين كاربر تشكر شده


    به نظر شما این پست مفید است؟ بله | خیر

    پیش فرض

    سلام به شما يك توصيه ى دوستانه دارم تمام آیاتی رو که استناد کردید رو اگه کامل و با توجه به فبل و بعدش بخونید وتفکر کنید به جواب میرسید

  4. #154
      
    22,644 امتیاز ، سطح 36
    58% کامل شده  امتیاز لازم برای سطع بعدی 506
    6.0% فعالیت
    دستاورد ها:
    SocialCreated Album picturesVeteranTagger First ClassOverdrive
    نماد sara.NET
    تاريخ عضويت
    Nov 2008
    محل سکونت
    خيلي دورتر از دريا
    پست
    1,619
    گيپا
    307,996
    پس انداز
    0
    امتیاز
    22,644
    سطح
    36
    تشكرها
    1,869
    1,917 بار در 920 پست از اين كاربر تشكر شده


    به نظر شما این پست مفید است؟ بله | خیر

    پیش فرض

    من كه ميگم نه سني نه شيعه نه مسلمون نه مجوس نه زرتشتي نه كافر نه و نه و نه
    اينا همش حرف و بهانه س واسه دشمني كردن با هم نوع
    آدم خوار كه نيستيم شكر خدا ، پس حقيقتا هم بهتره روح همو نخوريم
    اگه طوري باشيم كه انسانهاي پاك و سالم ، درباره مون خوب قضاوت كنن ، پس حتما يه انسان خوب هستيم و همين كافيه تا بهتر هم بشيم
    و البته كه كامل ترين دين ، دين خالص الهيه ، بقيه ش اراجيف و چرنديات سر هم بندي آدماي احمق و قصه بافه
    آه چشمه طوسی ... آه چشم ویروسی ... بعد ازین به هر دردی مبتلا بشم خوبه
    مبتلا بشم مُردم مبتلا نشم مُردم....از تو درد لذت بخش هر چی می کشم خوبه

    كاربر منتخب اين دوره ... در دست ِ بررسی !

    ===============
    ==========================
    اگه ميخواي دوباره مث قديما شوخي كني ، شيطنت كني ، شلوغ كني ، بيا اينجا
    و يه طوري اسپم بده كه هيتلر نشيم

  5. #155
    كاربر وارد گيگاپارس
    1,923 امتیاز ، سطح 10
    19% کامل شده  امتیاز لازم برای سطع بعدی 327
    0% فعالیت
    دستاورد ها:
    1 year registered1000 Experience Points

    تاريخ عضويت
    Jun 2011
    محل سکونت
    زیرآسمانی آبی
    پست
    155
    گيپا
    10,766
    پس انداز
    0
    امتیاز
    1,923
    سطح
    10
    تشكرها
    20
    34 بار در 32 پست از اين كاربر تشكر شده


    به نظر شما این پست مفید است؟ بله | خیر

    پیش فرض جانشینی

    نقل قول نویسنده sara.NET مشاهده پست
    كسي حديث موثقي داره درباره اينكه حضرت محمد (ص) ، آقاي ابوبكر (رض) رو بعنوان جانشين خودشون انتخاب كرده باشن؟
    خوب مسلما چنين حديثي وجود نداره ، ولي چطور ممكنه دين به اين بزرگي كه قراره تا آخرالزمان پايدار باشه ، بدون انتخاب جانشين رها شده باشه؟
    در پاسخ به دوستمون و دیگر دوستان قبل از هر چیزی باید بحث رو روی منابع مورد قبول هر دو طرف متمرکز کنیم چون اهل سنت هم برای خودشون دلایلی دارند که پیامبر مسلمانان رو راهنمایی کرده که ابوبکر رو انتخاب کنند(ونه تعیین)و اهل تشیع هم دلایلی که ایشان علی رو جانشین تعیین کرده.من دوست دارم روی دوتا مطلب که هر دو گروه متفقیم که وجود داشته و صحیحند بحث کنیم اول قران و دوم عقل.دوستان شیعه به آیه ی اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامرمنکم اشاره دارند که اولی الامر(صاحبان امر)منظور علی و دیگر ائمه هستند دوستان تنها میتونم بگم که برید و ادامه ی آیه رو بخونید که میفرماید فان تنازعتم فی شیء فردوه الی الله و رسول.(یعنی اگر تتنازع کردید به الله و رسولش بازگردانید آن نزاع را)آیا اگر اولی الامر فقط منظور ائمه ی به گفته ی خودتون معصوم باشند پس چرا باید در اطاعت از ایشان تنازع پیش بیاید؟؟چرا اطاعت از ایشان را مانند اطاعت از الله و رسولش بیان نکرده؟چون اگر اطاعت از ایشان نیز محض و به مانند اطاعت از الله و رسولش بود اولا دیگر تنازع معنی نداشت و دوما اگر هم میبود دوباره باید تنازع را نزد الله و رسولش و آنان نیز میبردند چون انان هم مانند الله و رسول شایسته ی تبعیت محض هستند.اما در آیه ،هنگام ایجاد تنازع می فرماید تنازع را نزد الله و رسولش ببرید چون آن دو منبع غیر قابل رد هستند و غیر از آن دو منبع ،دیگر برای ایمان داران همانطور که در اول آیه خطاب به ایشان است_یا ایها الذین آمنوا_ای ایمانداران_حق تنازع داده شده چرا که طبیعت بشری چنین است که با هم از لحاظ دیدگاه و نظر متفاوت باشند و وقتی که اختلاف پیش اومد باید به منابع اصلی دین یعنی قران و سنت صحیح رجوع کنند.حال اهل سنت با توجه به این گفته ها اولی الامر را بزرگان و امامان دینی میداند که مردم خودشان تعیین میکنند و آنانی که از لحاظ علم و تقوا از بیشتر مردم برتر هستند و این اولی الامر را معصوم نمیداند چرا که در امر معصوم امکان اختلاف برای اهل ایمان نیست همانطور که الله میفرماید:ما کان لمومن ولا مومنه اذا قضی الله و رسوله امرا ان یکون لهم خیره من امرهم.-یعنی برای هیچ مومن و مومنه ای نیست اگر الله و رسولش امری را فرمودند در آن اختیاری داشته باشند از جانب خودشان_ اینجاست که مشخص میشود اگر اولی الامر امامان معصوم باشند الله تعالی بدون تقیه بیان میکرد که برای کسی نیست که بر امر ایشان نظری دیگر داشته باشد. اما مطلب دوم در حدیث غدیر است که همه آن رو سخن رسول میدانیم اما هر گروه به نوعی از ان برداشت میکنیم سخن چنین است که: من کنت مولاه فهذا علی مولاه اللهم وال من والاه و عاد من عاداه. دوستان ما در این حدیث ولی را به دوست معنی میکنیم یعنی هرکس من دوست او بوده ام پس علی نیز دوست اوست یا الله دوست بدار کسی که او را دوست می دارد و دشمن بدار کسی که او را دشمن میدارد . ومعتقدیم که در جریان جمع کردن زکاتی که توسط علی سرپرستی میشد اختلاف بین اصحابی که با ایشان بودند ایجاد شد و ایشان را متهم به عدم عدالت کردند سخن به پیامبر رسید ایشان هم از علی رفع ابهام نمودند اولا اینکه اگر مسئله جانشینی بود در مکه و هنگام حج که همه ی مسلمانان حضور داشتند این سخن را میفرمود نه موقع بازگشت که فقط اهل مدینه و حوالی آن در حال برگشت از سفرحج بودند دوم اینکه اگر بحث از جانشینی بود پیامبر که افصح الکلام در نزد اوست واضح و بدون پرده سخن میگفت نه از لفظی چون ولی که معانی زیادی از آن برداشت میشودسوم اینکه چطور ممکن است که این همه صحابه که این سخن را شنیده اند ولی مفهوم ان را نفهمند و بعد از هشتاد روز که پیامبر وفات کردند همگی با ابوبکر بیعت کنند بجز چند نفر محدود.مگر اینکه این اصحاب که تمام زندگی و بود و نبودشان را فدای پیامبر و راهش کردند اکنون به خاطر اینکه ابوبکر به خلافت برسد امر رسول الله را نادیده بگیرند و مرتد شوند -العیاذ بالله- و اما درنهایت دوستان شیعه ولی را به چه معنی میگیرند که اگر درحدیث قرار دهند معنی معقولی بدهد؟خلیفه؟جانشین؟سرپرست؟ که هر کدام از این کلمه ها را قرار دهیم معنی جمله از دست میرود. بحث طولانی شد قضاوت رو به دوستان وا میگذارم
    اخرین ویرایش توسط سنی من : 21-06-2011 at 03:44 PM

  6. #156
    كاربر وارد گيگاپارس
    1,923 امتیاز ، سطح 10
    19% کامل شده  امتیاز لازم برای سطع بعدی 327
    0% فعالیت
    دستاورد ها:
    1 year registered1000 Experience Points

    تاريخ عضويت
    Jun 2011
    محل سکونت
    زیرآسمانی آبی
    پست
    155
    گيپا
    10,766
    پس انداز
    0
    امتیاز
    1,923
    سطح
    10
    تشكرها
    20
    34 بار در 32 پست از اين كاربر تشكر شده


    به نظر شما این پست مفید است؟ بله | خیر

    پیش فرض توحید

    سلام دوستان.مطالب زیادی رو در زمینه اختلاف مسلمانان بر سر جانشینی پیامبر خوندم و مطلبی رو هم دراین زمینه در جواب یکی از کاربران محترم نوشتم امیدوارم نظر بدید اما نکته ی بسیار مهمتری که به ذهنم رسید اینه که ما مسلمانان همگی به توحید به عنوان رکن اصلی دین و اصلی از اصول دین اعتقاد داریم چه شیعه و چه سنی. نظرتون درباره ی اینکه در این مورد که اتفاق داریم بحث کنیم چیه؟به نطر من قیامت از ما سوال نمیشه که علی جانشین بود یا ابوبکر اگه هم اشتباه یا ظلمی شده از خودشون سوال میشه اما ما میدونیم که دین در زمان پیمبر تکمیل شد و از ما درمورد توحید میپرسند.کی میتونه بگه توحید چیه؟یا جواب این سوال که الله تعالی که میفرماید :فاعلم انه لا اله الا الله یعنی بدان که او معبودی است که هیچ معبود برحقی غیر از او نیست یعنی چی؟یعنی چطور علم به لا اله الا الله رو کسب کنیم و این علم چیه؟اگه موافقید نظر بدید

  7. #157
    كاربر وارد گيگاپارس
    1,923 امتیاز ، سطح 10
    19% کامل شده  امتیاز لازم برای سطع بعدی 327
    0% فعالیت
    دستاورد ها:
    1 year registered1000 Experience Points

    تاريخ عضويت
    Jun 2011
    محل سکونت
    زیرآسمانی آبی
    پست
    155
    گيپا
    10,766
    پس انداز
    0
    امتیاز
    1,923
    سطح
    10
    تشكرها
    20
    34 بار در 32 پست از اين كاربر تشكر شده


    به نظر شما این پست مفید است؟ بله | خیر

    پیش فرض توضیح روایات

    نقل قول نویسنده donya.dc مشاهده پست
    بهترين راه اثبات امامت امام علي(ع) براي اهل سنت، تمسک به قرآن و رواياتي که در توضيح آنها در کتب خودشان نقل شده است، مي باشد و البته بديهي است که انسان بايد حقيقت جو باشد تا به توجيهات ناصواب و غير عقلاني متوسل نشود و چشم را به روي حقيقت نبندد.
    در قرآن مجيد آيات فراواني است که با استفاده از احاديثي که از پيامبر اکرم (ص) در شأن نزول آنها وارد شده است، امامت امام علي (ع) را اثبات مي نمايند.

    به آياتي چند توجه فرماييد:
    1. آيه تبليغ: «يا ايها الرسول بلغ ما انزل اليک من ربک...[1]» که طبق روايات معتبر از اهل سنت در جريان غدير خم نازل شده است و در اين روز تاريخي پيامبر(ص) با اعلام ولايت و جانشيني حضرت علي(ع) رسالت خود را تکميل فرمود.

    2. آيه ولايت: «انما وليکم الله و رسوله و الذين امنوا الذين يقيمون الصلاة...[2]» که ولايت حضرت علي (ع)[3] در کنار ولايت خدا و رسول(ص) قرار داده شده است.

    3. آيه اولي الامر: يا ايها الذين امنوا اطيعوا الله و اطيعوا الرسول و اولي الامر منکم...[4]» که اطاعت از اولي الامر را به نحو مطلق واجب کرده است، و از اين الزام مطلق بدست مي آيد که امام بايد معصوم باشد لذا غير از حضرت علي(ع) که از عصمت برخوردار نيست، نمي تواند امام باشد. علاوه رواياتي که از کتب اهل سنت در ذيل اين آيه به معرفي حضرت علي(ع) به عنوان امام و جانشين پيامبر (ع) پرداخته است، بيش ار اندازه است .

    4. آيه صادقين: يا ايها الذين امنوا اتقوا الله و کونوا مع الصادقين...[5]» که مي فرمايد: اي اهل ايمان، تقوا داشته و با صادقين باشيد و در روايات بيان شده است که: منظور از صادقين حضرت علي(ع) و اهل بيت پيامبر(ص) مي باشند.
    -----------------------------------
    پي نوشت ها:
    1. مائده، 67.
    2. مائده، 55.
    3. چون طبق روايات معتبر آنکه در رکوع انگشترش را به سائل داد حضرت علي (ع) بوده است.
    4. نساء، 59
    5. توبه، 119.
    دوست دارم خیلی مختصر روایاتی رو که اشاره کردید توضیح بدم امیدوارم بتونم آیه اول _یا ایها الرسول...-است از شما خواهش میکنم این آیه رو کامل بخونید که می فرماید -یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک من ربک وان لم تفعل فما بلغت رسالته والله یعصمک من الناس ان الله لا یهدی قوم الظالمین_ اولا آیه میفرماید ای پیامبر انچه را که به تو نازل شده اعلام کن. من از دوستان میپرسم اگر بحث از جانشینی علی است این جانشینی کجای دیگر قرآن به رسول نازل شده و رسول آن را ابلاغ نکرده است؟؟چون آیه می فرماید آنچه به تو نازل شده.پس مشخص است پیامبر قبلا مطلبی بر او نازل گشته و اکنون الله تعالی از ایشان میخواهد آن را آشکارا ابلاغ کندحال ممکن است دوستان بگویند که قرار نیست هر آنچه بر رسول نازل شده در قرآن باشد ممکن است بصورت حدیثی قدسی باشد اما ما می دانیم تقریبا غیر ممکن است که الله تعالی در قران بحث از حکمی کند که در قرآن نیست و قبلا توسط حدیث قدسی به او ابلاغ شده و اکنون بدون اشاره صریح به مطلب از پیامبر بخواهد که آن مطلب رو که کسی نمیداند چیست وجایی دیگر نازل نشده به مردم ابلاغ کند و اما ممکن است بگویند که آن زمان یا بعد از امر به ابلاغ نازل شده باز هم سوال پیش می آید که این امر به جانشینی در کجای قرآن بعد از آن نازل شده است؟اما اگر دوستان بگویند این حکم اصلا در قرآن نیست جای آن دارد که ادامه را بخوانند و ببیند که این حکم آنقدر مهم است که اگر ابلاغ نشود رسالت پیامبر ابلاغ نشده و بی فایده است پس ایا مطلبی به این مهمی ممکن است در قرآن نباشد و صراحتا به آن اشاره نشود ولی در قران بحث از حیض و نفاس وخلخال پای زنان با صراحت بیان شده است؟؟آیا قرآنی که هدایت است برای انسانها اکنون مطلبی به این مهمی که عدم ابلاغ ان برابر است با عدم ابلاغ رسالت در آن صریح بحث نشده است؟و اما الله تعالی می فرماید از مردم محافطت میشوی اگر بحث جانشینی باشد این سخن بدین معنا است که پیامبر از صحابه ی خود میترسید که ابلاغ جانشینی علی نماید و الله میفرماید الله تو را از مردم (ظالمین )محافظت میکند و آنان را هدایت نمیکند چرا که کافران حقیقی و یهودیان ومسیحیان از جانشین بودن علی ناراحت یا خوشحال نبودند برای اونها فرقی نمیکرد که چه کسی جانشین باشد اونها از اسلام و رواجش میترسیدند توسط هر جانشینی که باشد پس اگر بحث از جانشینی باشد باید هدف الله از اینکه فرموده الله تو را از مردم در امان میدارد و همینها را ظالم میداند که هدایت نمیشوند باید این خطاب را بر ای اصحابش دانست همان اصحابی که در جای جای قران از آنها(مهاجران و انصارکه ابوبکر وعمر و عثمان وطلحه و زبیر وخالد و سعد و سعید و... هم جزءمجاهدان ومهاجران و انصار بودند)تمجید کرده و به همه ی آنها وعده ی بهشت داده است و این دیدگاه شیعیان خلاف ظاهر قران است الله در مورد پیامبر و اصحابش میفرماید:محمد رسول الله والذین معه اشداءعلی الکفار رحماء بینهم تراهم رکعا سجدا یبتغون فضلا من الله و رضوانا_یعنی محمد و کسانی که با او هستند بر کافران شدید و در بین مومنان رحیم هستند آنها را در حال رکوع و سجود میبینید که فضل و رضایت الله را میطلبند_سوال اینکه آیا الله تعالی در توصیفشان ابتدا چنین میگوید و بعد میگوید ای پیامبر خداوند تو را از اصحابت که ظالمند و هدایت نمیشوند بجز چند نفر محدودتو را محافظت میکند؟؟!اما دوستان قبل و بعد آیه را ببینید که بحث از اتمام حجت از یهودیان و مسیحیان(اهل کتاب) است که بعد از نازل شدن آیاتی بسیار در ذم آنها و بطلان عقاید شرکی آنها به پیامبر میفرماید اتمام حجت نهایی را به دینهای قبلی خود بنماید و همگی را به توحید و رسالتش دعوت کند. کافی است قبل و بعد آیات را بخونید تا مطلب براتون مشخص بشه در ایه بعد دقیقا ابلاغ را بیان کرده که به اهل کتاب چه بگوید وچه ابلاغ کند.
    اما آیه ی انما ولیکم الله و رسوله و الذین آمنوا و الذین یقیمون الصلاه و یوتون الزکاه و هم الراکعون این آیه را استناد میکنند که این آیه در مورد علی است که در سجده به سائل انگشتری داده است. اولا این آیه جمع است و علی فقط یک نفر است و دلیلی نیست که خطاب علی باشد ولی ضمایر جمع بیاید دوما اینکه _هم راکعون _جمله ی حالیه است برای دو جمله ی ماقبل یعنی دو جمله ی یقیمون الصلاه و یوتون الزکاه هر دو برهم عطف شده اند و بعد حالت و کیفیتی برای چگونگی انجام این دو کار یعنی نماز خواندن و زکات دادن را بیان کرده که در نماز خواندن و زکات دادن در رکوعند.سوال اینجاست اگر منظور دادن انگشتری علی است میشود قبول کرد که علی میتواند در حالیکه در رکوع است زکات دهد اما چطور تصور میکنید که علی در حالیکه نماز میخواند در رکوع است؟!!!اما ثابت شدن اینکه علی در رکوع زکات داده خودش جای بحث است ولی کسی نمیتواند ثابت کند که علی در حالیکه در رکوع بوده نماز میخوانده است!!!و اصلا این جمله بی معنی است.مطلب بعدی اینکه انما برای حصر مطلق است یعنی وقتی انما در اول جمله امد حکم آن جمله تنها برای کسانی است که در آن جمله وصف شده اند و نه کسی غیر از انان و یعنی فقط اینان ولی مومنان هستند و نه کسی دیگر پس اگرچنین است فقط و فقط علی ولی مردم است و نه هیچ امام دیگری چرا که ثابت نشده است هیچ امامی در رکوع زکات دهد و این مطلب را شیعیان فقط درباره علی میگویند نه دوازده امام و نه کسی دیگر و مطلب بعد اینکه سیاق بعد و قبل آیه را نگاه کنید میبینید که باز الله تعالی بحث از دوستی و ارتباط میان مسلمانان ویهودیان و مسیحیان است ودر ابتدا نهی از ارتباط دوستی با اهل کتاب مینماید و از اینکه کسی از مسلمانان آنها را سرپرست و بزرگ بداند نهی میکند و در نهایت دوستان و سرپرستان مومنان را به طور کلی معرفی میکند که دوستان مومنان الله و رسولش و مومنانی هستند که نماز میخوانند و زکات میدهند و دراین حالت که نماز میخوانند و زکات میدهند در حال رکوع هستند یعنی خاشع و خاضع در برابر الله تعالی هستند همانطور که در برابر این وصف منافقان را میفرماید کهوَلَا يَأْتُونَ الصَّلَاةَ إِلَّا وَهُمْ كُسَالَى وَلَا يُنْفِقُونَ إِلَّا وَهُمْ كَارِهُونَ._یعنی برای نماز نمی ایند مگر اینکه در حالت کسالت هستند و انفاق نمیکنند مگر اینکه کراهت دارند و با اجباراین کار رامیکنند.این دو آیه یکی در وصف مومنان است که با خشوع و خضوع زکات میدهند و یکی در وصف منافقان است که با کراهت زکات و انفاق میکنند.اما در نهایت اینکه این سخن که علی در نماز زکات داده طعن به ایشان است چرا که اولا روش جمع آوری زکات در زمان پیامبر مشخص بوده و کسی حتی علی هم نمیتواند به میل خودش زکات بدهدو نمیشود که زکات را در اینجا به معنی انفاق بگیریم چون دلیلی بر تخلف از ظاهر آیه و تاویلش نیست و دوم اینکه هر جا زکات مترادف با نماز امد منظور همان زکات واجب است سوم اینکه زکات دادن از مال انسان است و محاسبه میخواهد یعنی هر مسلمانی که میخواهد زکات دهد سر سال اموالش را بررسی میکند و زکاتش را محاسبه میکند و بعد زکات را به حکومت اسلامی میدهد تا آن را با عدالت تقسیم کنند چطور ممکن است علی بدون محاسبه بخشی از زکاتش را با سائلی که کسی او را نمیشناخته بدهد در ضمن زکات به صورت برنامه ریزی شده بین مردم مستمند تقسیم میشود اگر علی به کسی زکات بدهد ممکن است بعدا دیگر به او زکات نرسد و سهمش را گرفته باشد و یا بیشتر به او از جانب حکومت برسد که ظلم به دیگران و به هم خوردن برنامه ی حکومت اسلامی است سوم اینکه پیامبر در حدیثی میفرماید دوست داشتم هنگام نماز جماعت کسی را امام کنم و بروم و خانه ی کسانی را که به نماز نمی آیند آتش بزنم یعنی نماز جماعت خواندن در نزد آنان بسیار مهم بوده حال چطور ممکن است به سائلی اجازه دهند در بین صفها در هنگام نماز به گدایی بپردازد چیزی نگویند و حتی او را اکرام کنند اصلا اگر این شخص مسلمان بوده تا زکات به او تعلق گیرد باید هنگامی که مسلمانان نماز جماعت میخوانند و او نیز انجا حاضر است او نیز به نماز بایستد نه اینکه در بین صفوف به گدایی بگردد!!در نهایت علی انقدر در نماز خشوع داشت که تیر از پایش بیرون کشیده و او درد را در حضور الله احساس نمیکرد حال چطور گدایی را میبیند و متوجه میشود چه میخواهد و انگشتری به او میدهد.در نهایت اگر این امر رخ داده و آنقدر نزد الله تعالی مورد تایید قرار گرفته باید بصوررت سنتی در می آمد و دیگر اصحاب و حتی پیامبر نیز بعد از نازل شدن آیه دیگر زکاتشان را در نماز و در رکوع میدادند اما میدانیم چنین چیزی ثابت نیست.اما حدیث غدیر را در همین وبلاگ در جایی دیگر توضیح دادم و امیدوارم همه مون استفاده کنیم

  8. #158
    كاربر وارد گيگاپارس
    1,923 امتیاز ، سطح 10
    19% کامل شده  امتیاز لازم برای سطع بعدی 327
    0% فعالیت
    دستاورد ها:
    1 year registered1000 Experience Points

    تاريخ عضويت
    Jun 2011
    محل سکونت
    زیرآسمانی آبی
    پست
    155
    گيپا
    10,766
    پس انداز
    0
    امتیاز
    1,923
    سطح
    10
    تشكرها
    20
    34 بار در 32 پست از اين كاربر تشكر شده


    به نظر شما این پست مفید است؟ بله | خیر

    پیش فرض منتظرم

    چرا کسی از دوستان شیعه جواب نمیده من حاضرم رو هر مسئله ای باهاشون بحث کنم

  9. #159
    730 امتیاز ، سطح 5
    90% کامل شده  امتیاز لازم برای سطع بعدی 20
    0% فعالیت
    دستاورد ها:
    Social3 months registered500 Experience Points

    تاريخ عضويت
    Jun 2011
    محل سکونت
    کرج
    پست
    2
    گيپا
    2,990
    پس انداز
    0
    امتیاز
    730
    سطح
    5
    تشكرها
    0
    0 بار در 0 پست از اين كاربر تشكر شده


    به نظر شما این پست مفید است؟ بله | خیر

    پیش فرض

    سلام شاد باشید با چی امروز شیعه مسئله داری شخصیت ها رو بزار کنار با چه اصول شیعه مسئله داری

  10. #160
      
    22,644 امتیاز ، سطح 36
    58% کامل شده  امتیاز لازم برای سطع بعدی 506
    6.0% فعالیت
    دستاورد ها:
    SocialCreated Album picturesVeteranTagger First ClassOverdrive
    نماد sara.NET
    تاريخ عضويت
    Nov 2008
    محل سکونت
    خيلي دورتر از دريا
    پست
    1,619
    گيپا
    307,996
    پس انداز
    0
    امتیاز
    22,644
    سطح
    36
    تشكرها
    1,869
    1,917 بار در 920 پست از اين كاربر تشكر شده


    به نظر شما این پست مفید است؟ بله | خیر

    پیش فرض

    آگهی تبلیغات
    [تنها کاربرانی که عضو شده اند و از طریق ایمیل عضویتشان فعال شده می تواند این لینک را ببینند. ]، اما ترجيح ميدم قبل از هر چيزي دو تا سؤال ازتون كنم
    خدمات ابوبكر ، عمر و عثمان به اسلام و انسان؟
    فضائل اخلاقي برجسته اين سه نفر ؟
    فعلا فقط اينا رو جواب بدين ، مرسي
    آه چشمه طوسی ... آه چشم ویروسی ... بعد ازین به هر دردی مبتلا بشم خوبه
    مبتلا بشم مُردم مبتلا نشم مُردم....از تو درد لذت بخش هر چی می کشم خوبه

    كاربر منتخب اين دوره ... در دست ِ بررسی !

    ===============
    ==========================
    اگه ميخواي دوباره مث قديما شوخي كني ، شيطنت كني ، شلوغ كني ، بيا اينجا
    و يه طوري اسپم بده كه هيتلر نشيم

+ پاسخ به مبحث
صفحه 16 از 21 نخستنخست ... 61415161718 ... آخرآخر

بازدید کنندگانی که از طریق جستجو کلمات ذیل به انجمنهای گیگاپارس آمده اند:

اشتباهات پیامبر

سنیت

سوال از شیعه

شیعه یاسنیباسنسنيتبحث شيعه وسنيپیامبر شیعه بودیاسنیازدواج مرد زن طلاق داده صحيح استرسول خدا شيعي بود ياسني؟حضرت محمدشیعه بودیاسنیدین شعیه برحق یاسنینوستراداموسشیعه بهتراست یاسنی؟بحث اصلی انصارومهاجرین در سقیفه چه بودهدایت یافته گانحافظ شیعه بودیاسنیابن عربی شیعه بودیاسنیمن یک سنی هستمعثمان طه شیعه بودیاسنی؟بهترین صحابه پیغمبرايا شعيه درنهايت جايگاهش بهشت استشیعه یاسنی کدامخبرگزاری برنااختلاف شیعه وسنی از کی به وجود امد
SEO Blog

اطلاعات این مبحث

Users Browsing this Thread

در حال حاضر 1 کاربر در حال دیدن این مبحث می باشند، (0کاربر عضو و 1 کاربر مهمان)

تگهای این مبحث

قانون های ارسال نوشته

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts